SALG & SALGSLEDELSE

Salg er en disciplin i sig selv. For at mestre det, og hele tiden holde sig skarp, kræver det udvikling af kompetencer samt træning, træning, træning.

Ud fra jeres udgangspunkt sammensætter vi indhold til jeres salgsudvikling ud fra nedenstående områder:

  • Det gode kundemøde og mødebooking
  • Spørgeteknik og argumenter
  • Indvendingsbehandling i kundedialogen
  • Økonomisk argumentation
  • Afslutningsteknikker – spørg efter ordren
  • Referencer og effektiv leadgenerering
  • Fra serviceadfærd til salgsadfærd
  • Samlyt og sambesøg
  • Sælgerens styrker og begrænsninger – salgsprofil
  • Effektivitet i salgsprocessen
  • Indsats og resultatstyring
  • Konverteringsrater
  • Platformsfokus
  • Kundekultur i organisationen
  • Kundeloyalitet
  • Coaching og sparring
  • Casetræning, træning, træning…
  • Individuelle målrettede handlingsplaner

Såfremt det ønskes, udvikler jeg gerne:

Salgsprocesser • Træningskoncepter • Uddannelsesakademier

Referencer

Mai har været en stor del af at udvikle vores uddannelsesakademi, en struktur af valgbare og obligatoriske uddannelser.
Mai er altid lyttende og inspirerende. Jeg har oplevet Mai som idérig og en energifyldt samarbejdspartner. Dog oplever jeg samtidig at blive udfordret, både personligt og forretningsmæssigt, på en måde som skaber udvikling.
Jeg oplever Mai som meget interesseret i vores behov. Mai er alt andet end en standartpakke, for hun tilpasser aktions til de udfordringer vi konkret står med. Det giver stor værdi for samarbejdet og resultaterne.
Mai har ydermere været en del af vores medarbejder Kick Off’s og dermed salgstræningskultur.

– Kathrine Hindsig, Retail Training Manager

Vi har et produktfagligt toptunet kundeserviceteam, som kan vores services og typiske kundehenvendelser på rygraden. Udfordringen ved dette kan dog være at man i dialog med en kunde lidt for hurtigt konkluderer vedr. kundens udfordring og hopper til den for medarbejderen kendte løsning uden at fange vigtige detaljer i samtalen. Vi havde derfor identificeret et behov for at træne samtalen i mere faste ”rammer” eller trin og endda også introducere enkelte obligatoriske spørgsmål som en del af kundeafdækningen i samtalens indledende fase.

Jeg har tidligere oplevet Mai på slap line som facilitator af workshops om kundeprofiler og længe haft en løbende dialog med Mai om det gensidige ønske at ”lave noget sammen”. Derfor virkede det også helt oplagt, da vi med den aktuelle udfordring valgte at benytte en ekstern facilitator, at dele vores udfordring og ønskede udbytte med Mai, og over en kort proces fandt vi i fællesskab den helt rette ramme, nemlig en tretrins raket af kortere workshops som dynamisk kunne tilpasses indhold ift. teamets fremskridt. Valget blev desuden at bygge dialogen op ud fra DISC-profiler og spotning af kunderne, så medarbejderen uanset egne præferencer kunne træne at tilpasse dialogen til kundens behov.

Under processen mellem de tre workshops er der ivrigt blevet spottet og debatteret med sidemanden. Medarbejderne har desuden til deres leder og direkte til Mai selv givet udtryk for en spændende og motiverende proces, som har styrket dem ift. egne kommunikative evner, at guide kunden bedst muligt i mål og som sidegevinst at forebygge evt. konflikter og misforståelser undervejs i samtalen. Øvelsen har også været en øjenåbner for mange ift. hvor meget gentagelse det kræver at ændre fastgroede vaner og vendinger – men rammesætningen har hjulpet til et fælles sprog omkring vores ønskede udbytte og hvordan vi griber den løbende proces an.

Tusind tak til Mai for at sende os godt på vej.

– Malou Lassen, CCRO

Jeg havde fornøjelsen af at arbejde sammen med Mai Nielsen Hansen, da vi i strategien for STOFA kundecenter havde et ønske om øget salgsfokus og udvikling af medarbejdere og teamledere. Konkret omfattede opgaven videreudvikling af det eksisterende uddannelsesprogram, med fokus på salg og kommunikation, samt at implementere ledersparring og ledertræning.

Mai spillede en central rolle i at skabe en kulturændring fra service til salg, herunder at designe det rigtige setup, program og indhold, samtidig med at hun var ansvarlig for selve undervisningen. Hun klædte mig desuden på til at kunne varetage videreuddannelsen senere i forløbet.

Samarbejdet fungerede fra starten rigtig godt, og vi oplevede en god kemi og en løsning, der fuldt ud matchede vores behov. Mai’s tilgang har givet stor værdi, da de udviklede værktøjer og metoder blev en integreret del af vores udviklingsprogram for medarbejderne og teamlederne. Dette løftede salgs- og serviceniveauet i kundeserviceafdelingen, og styrkede både daglig praksis og teamledelsen.

Jeg oplever Mai som smilende, behagelig og dygtig til at tilpasse sig deltagerne og “læse rummet”. Hun leverer altid til tiden og følger sine aftaler helt til dørs. Det er tydeligt, at Mai værdsætter samarbejde frem for blot at levere en ydelse. Hendes fokus på både kort- og langsigtet værdi gør hende til en fremragende konsulent og samarbejdspartner.

– Mikkel Pugholm Horvath, Uddannelsesansvarlig

Sådan kan jeg også hjælpe dig og din virksomhed

ORGANISATION & KULTUR

Til dig der leder en organisation eller et team, der ønsker at styrke samarbejdet, skabe en klar fælles retning og sikre effektiv eksekvering af strategien. Når kulturen styrkes, og individer trives bedre, præsterer de også bedre – og det løser udfordringer med uklare mål, manglende retning og manglende samspil.

LEDER & LEDERGRUPPEUDVIKLING

Til dig kære leder og din ledergruppe, der ønsker at styrke jeres lederkompetencer og samarbejde for at skabe bedre resultater. Med et målrettet forløb sikrer vi, at alle niveauer i ledelsen er klar til at lede, udvikle og inspirere hele organisationen.