Referencer

I mit samarbejde med Mai har jeg mødt en kompetent og ægte engageret konsulent, som er komplet i øjenhøjde.
Mai går lige til biddet og er især dygtig til at forstå vores virksomhed — det være sig igennem vores fusionsproces, i udviklingen af medarbejdere og ikke mindst i ledergrupperegi, hvor Mai har været primus motor til at samle ledergruppen i udarbejdelsen af vores ledergruppekodeks.
Netop vores ledergruppekodeks gjorde, at vi hurtigt rykkede os og fik sat en standard for, hvad vi som ledergruppe ønsker at leve op til og vores måde at drive virksomhed på. Ud fra dette har vi været i stand til at performe sammen og få implementeret kulturen effektivt, så den i dag omfatter hele virksomheden.
Mais vindende og engagerede væsen er fantastisk at møde, og hun er bogstaveligt til stede i mødet med vores medarbejdere og ledere. Hun er god til at kravle dybt i organisationen, og hun kender os rigtig godt fra vores strategi- og kulturworkshops. Det gør også, at jeg selv har nydt rigtig godt af den personlige ledersparring, som Mai ydet, og jeg kan mærke, at jeg som leder rykker mig og hviler mere i mine beslutninger.

– Rasmus Mou Nielsen, CEO

Jeg har haft fornøjelse af at arbejde sammen med Mai over en periode på ca. 2 år. Mai er en super kompetent kvinde med masser af mod, ambitioner og ikke mindst ligeværdigt input. Hun er knivskarp, effektiv og altid stærkt fokuseret på slut-mål.
Mai skaber resultater gennem mennesker, ved at forstå, respektere og coache dem i den rigtig retning. Mai er inspirerende og kompetent at arbejde sammen med, man ved altid hvor man har hende og hun er ikke bange for at udfordre – altid på en god og konstruktiv måde. Mai er alt hvad en ambitiøs virksomhed kan drømme om – hun er tæt på at være den perfekte Super-woman.

– Claus Nielsen, CEO

 

 

Vi har siden 2023 samarbejdet med Mai omkring undervisning og coaching af både ledere og egne undervisere på vores interne lederakademi. Desuden bruger vi Mai til udvikling af undervisningsmaterialer til akademiet, der hvert år kører 1000 ledere igennem. Her har Mai demonstreret både solid professionalisme og høj faglig ekspertise, ligesom hun er en kompetent sparringspartner.

Mai tøver ikke med at give os sin ærlige mening og for at identificere optimeringsmuligheder og bringer i det hele taget en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang, der imødekommer alles behov.

Mai formår i høj grad at overholde sine løfter og hun er kendt i organisationen for at skabe tillid via både engagement, pålidelighed og loyalitet.

– Anonym,

Forud for vores samarbejde med Mai var vi på baggrund af vores APV bekendte med udfordringer i organisationen. Blandt andet oplevede vi polarisering/grupperinger samt udfordringer kommunikationsmæssigt både op- og nedad i organisationen.
I samarbejde med Mai fik vi igangsat et længerevarende procesforløb med formålet at forbedre vores medarbejdertilfredshed, et helt afgørende parameter for at lykkes med strategien. Faciliteret af Mai fik både ledere og medarbejdere øjnene op for vores udfordringer og identificeret sig selv i udfordringerne. Dette resulterede i et stort ejerskab i organisationen og en efterfølgende direkte afsmitning på vores medarbejdertilfredshedsmåling som virkelig steg markant.
Effekten af dette kunne tilsvarende opleves i hele arbejdsmiljøet, hvor både kommunikation og samarbejde blev mærkbart bedre ligesom vores evne til at arbejde i samme retning i forhold til vores forretningsstrategi.
Som sparringspartner for mig, som direktør, har hun været både positiv og utrolig kompetent. Mai er i stand til at levere professionelle evalueringer uden at bryde tavshedsbarrieren på noget tidspunkt, og både værktøjer og Mais personlige evner til at facilitere processen har skabt værdi for både medarbejdere, ledere og mig som direktør.
Mais evne til at introducere processen og skabe ejerskab i organisationen har givet os trygheden til at investere både økonomi og ressourcer. Og med sin evne til at følge projektplanen har vi oplevet en velsmurt proces, som allerede nu skaber værdi tilbage i organisationen.

– Henrik Dalby, Managing Director, Danmark & Norway

For det første er Mai meget tillidsvækkende, hvilket gør at man hurtigt sænker paraderne og er mere modtagelig overfor hendes inputs. Det tillidsvækkende kommer både til udtryk ved Mai som person, men så absolut også at de klassiske ”corporate bullshit”-begreber er parkeret, hvor Mai i stedet gør tingene jordnært, direkte og med oprigtig interesse.
På ledergruppens første reelle møde med Mai slog hun ganske hårdt og direkte ned på et par uhensigtsmæssigheder i vores tilgang til dagligdagen, hvilket jeg har stor respekt for. Mai kunne sagtens have valgt at tale hendes nye kunde efter munden, men det er ikke derfor Mai indgår et samarbejde.
Mai indgår et samarbejde for at gøre en forskel og få vores fælleserklærede mål til at lykkes – også hellere risikere en sur/irriteret kunde, end at tie stille og ikke konfrontere. Det har jeg rigtig stor respekt for og var hurtigt med til at skubbe tingene i den rigtige retning, hvor man ellers kunne frygte et længere indløb med en konsulent.
Herudover er Mai meget struktureret og har et lavpraktisk fokus, således drøftelserne er til at implementere og udføre i dagligdagen, da der virkelig ikke er langt fra drøftelserne/”teoriens verden” til det praktiske.
Jeg føler, at jeg er blevet en bedre leder. Mine medarbejdere bekræfter også, at der er sket et positivt skifte.

– Casper Wirenfeldt, CFO

Mai har været en stor del af at udvikle vores uddannelsesakademi, en struktur af valgbare og obligatoriske uddannelser.
Mai er altid lyttende og inspirerende. Jeg har oplevet Mai som idérig og en energifyldt samarbejdspartner. Dog oplever jeg samtidig at blive udfordret, både personligt og forretningsmæssigt, på en måde som skaber udvikling.
Jeg oplever Mai som meget interesseret i vores behov. Mai er alt andet end en standartpakke, for hun tilpasser aktions til de udfordringer vi konkret står med. Det giver stor værdi for samarbejdet og resultaterne.
Mai har ydermere været en del af vores medarbejder Kick Off’s og dermed salgstræningskultur.

– Kathrine Hindsig, Retail Training Manager

Vi har et produktfagligt toptunet kundeserviceteam, som kan vores services og typiske kundehenvendelser på rygraden. Udfordringen ved dette kan dog være at man i dialog med en kunde lidt for hurtigt konkluderer vedr. kundens udfordring og hopper til den for medarbejderen kendte løsning uden at fange vigtige detaljer i samtalen. Vi havde derfor identificeret et behov for at træne samtalen i mere faste ”rammer” eller trin og endda også introducere enkelte obligatoriske spørgsmål som en del af kundeafdækningen i samtalens indledende fase.

Jeg har tidligere oplevet Mai på slap line som facilitator af workshops om kundeprofiler og længe haft en løbende dialog med Mai om det gensidige ønske at ”lave noget sammen”. Derfor virkede det også helt oplagt, da vi med den aktuelle udfordring valgte at benytte en ekstern facilitator, at dele vores udfordring og ønskede udbytte med Mai, og over en kort proces fandt vi i fællesskab den helt rette ramme, nemlig en tretrins raket af kortere workshops som dynamisk kunne tilpasses indhold ift. teamets fremskridt. Valget blev desuden at bygge dialogen op ud fra DISC-profiler og spotning af kunderne, så medarbejderen uanset egne præferencer kunne træne at tilpasse dialogen til kundens behov.

Under processen mellem de tre workshops er der ivrigt blevet spottet og debatteret med sidemanden. Medarbejderne har desuden til deres leder og direkte til Mai selv givet udtryk for en spændende og motiverende proces, som har styrket dem ift. egne kommunikative evner, at guide kunden bedst muligt i mål og som sidegevinst at forebygge evt. konflikter og misforståelser undervejs i samtalen. Øvelsen har også været en øjenåbner for mange ift. hvor meget gentagelse det kræver at ændre fastgroede vaner og vendinger – men rammesætningen har hjulpet til et fælles sprog omkring vores ønskede udbytte og hvordan vi griber den løbende proces an.

Tusind tak til Mai for at sende os godt på vej.

– Malou Lassen, CCRO

Mai er empatisk, lyttende, professionel og god til at sætte sig ind i den givne situation der skal løses.
I den proces vi netop har afsluttet var det enorm vigtigt, at der blev skabt tillid og tryghed fra starten og den feedback jeg modtager fra medarbejderne, fortæller mig, at det netop også var tilfældet.

– Pia Nørgaard, Managing Director

Mai er altid positiv og smilende, og bag det imødekommende ydre gemmer sig en knivskarp hjerne med en fin fornemmelse for det rum og de deltagere hun interagerer med. Når Mai træder ind i et møde, har hun altid rygsækken fuld af energi og god forberedelse. Hun en eminent til at inspirere og til at sætte en masse tanker og ideer i gang hos mødedeltagerne. Jeg har flere gange oplevet, at mine mødedeltagere har søgt kontakt til Mai efter et indlæg, og jeg ved, at de har fået kompetent og værdiskabende hjælp til de opgaver de har bragt med sig.

– Pernille Grabe​, Netværksdirektør & netværksleder

I anledningen af Danmarks Mentale Sundhedsdag havde vi en formiddagsworkshop om trivsel og samarbejde. Med stor gejst, god energi og smil fik Mai hurtigt åbnet op for et refleksionsrum med fokus på, hvad der giver og tager energi i arbejdslivet. På ret kort tid fik vi hver især en klar fornemmelse af, hvor forskellige vi er i forhold til, hvilke arbejdsopgaver der giver mening og energi og hvilke opgaver der ikke falder den enkelte så naturligt og let. På bagkant har det givet os lyst til at arbejde endnu mere med, hvordan vi kan styrke evnen til hver især at være opmærksomme på både os selv og hinanden i relation til trivsel i arbejdslivet.

– Kirsten Morre Slot Vinther, Chefkonsulent

AAB Århus har haft stor fornøjelse af Mai Nielsen Hansen, som lavede en meget inspirerende kursusdag om feedback for alle ledere i virksomheden. Det har – udover en god oplevelse – givet en masse konkrete værktøjer til feedback i dagligdagen, som gør, at feedbacken spirer på tværs af organisationen.

– Morten Homann, CEO

Jeg har gennem flere større opgaver haft fornøjelsen at samarbejde med Mai, senest til et stort arrangement for ca. 400 medarbejdere i Tempur med formålet at dyrke samarbejde, kultur og værdier på tværs af organisationen.

Mai er en konsulent, der formår at lytte aktivt til opgaven og stille de rette spørgsmål, så hele behovet bliver afdækket. Hun arbejder struktureret både organisatorisk og praktisk og sikrer en god proces hele vejen fra forberedelse til opfølgning. Mai er empatisk, lyttende og inspirerende og bidrager med konkrete, praktiske idéer, som passer til rammerne og virksomhedens behov. Hendes evne til at skabe værdi og tilpasse sig organisationen gør hende til en kompetent samarbejdspartner.

Samarbejdet med Mai har været en del af en længere rejse for at forankre en kulturændring i virksomheden – en rejse, hvor Mai har været medvirkende til at skabe mærkbar effekt.

Mai er god til at arbejde med alle mennesker i organisationen, og at sikre en helhedsorienteret tilgang. Jeg oplever altid, at Mai byder ind, når det giver reel værdi for begge parter, og hendes arbejde skaber en positiv forandring, der rækker langt ud over enkeltstående events.

Jeg vil ikke tøve med at række ud til Mai igen, hvis behovet opstår – hun kender organisationen, forstår kulturen og formår hurtigt at skabe resultater. Jeg kan derfor give Mai mine varmeste anbefalinger.

– Susanne Knudsen, HR Direktør

Jeg har samarbejdet med Mai Nielsen Hansen, da vi i strategien for STOFA kundecenter havde et ønske om øget salgsfokus og udvikling af teamledere. Konkret omfattede opgaven videreudvikling af den eksisterende introuddannelse med fokus på salg og kommunikation samt at implementere ledersparring og ledertræning.

Mai spillede en central rolle i at skabe en kulturændring fra service til salg, herunder at designe det rigtige setup, program og indhold, samtidig med, at hun var ansvarlig for selve undervisningen. Hun klædte mig desuden på til at kunne varetage uddannelsen senere i forløbet.

Samarbejdet fungerede fra starten rigtig godt, og vi oplevede en god kemi og en løsning, der fuldt ud matchede vores behov. Mai’s tilgang har givet stor værdi, da de udviklede værktøjer og metoder blev en integreret del af vores medarbejderprogram. Dette løftede salgsniveauet i kundeserviceafdelingen og styrkede både daglig praksis og teamledelsen.

Jeg oplever Mai som smilende, behagelig og dygtig til at tilpasse sig deltagerne og læse rummet. Hun leverer altid til tiden og følger sine aftaler helt til dørs. Det er tydeligt, at Mai værdsætter samarbejde frem for blot at levere en ydelse. Hendes fokus på både kort- og langsigtet værdi gør hende til en fremragende konsulent og samarbejdspartner.

 

– Mikkel Pugholm Horvath, Uddannelsesansvarlig

I forbindelse med udvikling og optimering af vores kundeservicecenter har jeg haft fornøjelsen af at samarbejde med Mai. Projektet omfattede blandt andet facilitering af workshops med fokus på at styrke samarbejdet på tværs af afdelinger og skabe et fælles fundament for arbejdet.

Mai er utrolig dygtig til at sætte sig ind i vores virksomhed og identificere præcis, hvad vi har brug for. Hun leverer ikke færdige løsninger, men målretter sine forløb, så de passer til vores hverdag og udfordringer. Hendes evne til at engagere og møde medarbejderne, uanset hvor de er, er enestående. På trods af potentielle udfordringer som modstand mod forandringer, tacklede hun situationerne med stor professionalisme og skabte en positiv udvikling, som blev bemærket af både deltagere og ledelsen.

Evalueringerne fra workshops og forløb har været meget positive, og det har været tydeligt, hvordan Mai’s arbejde har skabt bedre samarbejde og synergi på tværs af organisationen. Mai er livlig, energisk og altid fyldt med godt humør, hvilket smitter af på de mennesker, hun arbejder med.

Jeg kan varmt anbefale Mai som konsulent. Hendes tilgang til både planlægning, udførelse og opfølgning sikrede, at vi nåede i mål med succes.

Erik Bundgaard, People Lead

Jeg har samarbejdet med Mai Nielsen Hansen på et lederudviklingsforløb i Norconsult. Her var formålet at styrke vores ledergruppe gennem etablering af et fælles ledelseskodeks, prioritering af tid til ledelse samt individuelt udviklingsforløb for mig som leder i en periode præget af opkøb.

Mai er en dygtig facilitator, der formår at identificere vores reelle behov og skabe kontinuitet og udvikling fra gang til gang. Hun engagerer alle, går i dybden og sikrer konkrete resultater, som kan bruges i praksis. Hendes tilgang er nærværende og fleksibel – hun møder hver leder, hvor de er, og udfordrer os på en konstruktiv måde med både skarphed og humor.

Forløbet har haft stor værdi for os. Vi endte med at etablere klare spilleregler og konkrete handlingsplaner, som vi alle har forpligtet os på. Mai formår at arbejde både fra et helikopterperspektiv og helt ned på de konkrete handlinger, der gør en forskel i hverdagen.

Det har resulteret i en styrkelse af vores samarbejde og fokus som ledergruppe, både i form at et stærkere kendskab til hinanden og vores styrker og udviklingsområder samt et mere effektivt samarbejde i ledelsen.

Sideløbende med gruppeforløbet har Mai ydet et individuel spor til mig som leder, der har været med til at give mig en ro og afklaring i min egen lederrolle.

Jeg kan varmt anbefale Mai som en kompetent og engageret konsulent, der skaber både klarhed, resultater og udvikling.

– Nicolai Juul, Partner & bygherrerådgiver